§ 1. REGULAMIN SERWISU
- https://hs-suknie.pl jest serwisem internetowym, którego właścicielem jest HS-dress Emilia Sarnowska, ul. Sadowa 15a, 61-657 Poznań, NIP: 739 354 71 81, adres e-mail: atelier@hs-suknie.pl.
- Korzystanie z serwisu oraz zamówienie towarów możliwe jest jedynie na podstawie zasad i warunków określonych w regulaminie.
- Regulamin jest udostępniany nieprzerwanie na stronie internetowej Serwisu w sposób umożliwiający Użytkownikom jego odtwarzanie i utrwalanie, poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku danych.
- Operator dochowuje najwyższe starania, aby zasady i warunki sprzedaży Towarów za pośrednictwem Serwisu, kształtowały prawa i obowiązki Kupującego z zachowaniem dobrych obyczajów, z uwzględnieniem jego interesów.
- Użyte w regulaminie określenia, których znaczenie zostało zdefiniowane poniżej, należy rozumieć w następujący sposób:
- Regulamin – niniejszy regulamin;
- Serwis – witryna internetowa http://www.hs-suknie.pl
- Operator/Sprzedawca – ul. Sadowa 15a, 61-657 Poznań, NIP: 739 354 71 81, adres e-mail: atelier@hs-suknie.pl;
- Użytkownik – fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
- Kupujący – Użytkownik dokonujący zakupu Towaru;
- Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną dokonujący czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Towar – dostępne w Serwisie do kupna suknie, płaszcze oraz dodatki;
§ 2. ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU
- Użytkownik może korzystać z usług Serwisu bez dodatkowej rejestracji.
- Serwis nie prowadzi sprzedaży osobom nieletnim, jeśli Użytkownik nie ma 18 lat, konieczny jest udział rodzica lub opiekuna.
- Użytkownik może złożyć zamówienie na Towar przygotowany przez projektanta i dostępny w Serwisie albo samu zaprojektować Towar, korzystając z Kreatora.
- Użytkownik korzystający z opcji zaprojektowania sukni lub innego stroju ma dostępne w Kreatorze do wyboru poszczególne elementu stroju wraz z ich kolorystyką i dodatkami oraz z formularz wprowadzenia wymiarów do szycia.
- Użytkownik może nawiązać z Operatorem kontakt za pomocą adresu e-mail: atelier@hs-suknie.pl.
§ 3. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- W celu złożenia zamówienia Użytkownik zobowiązany jest dokonać wyboru Towaru, ew. zaprojektować Towar, podać specyfikację i wymiary do szycia, a następnie dodać Towar do koszyka.
- W kolejnym etapie składania zamówienia Użytkownik dokonuje wyboru sposobu dostawy oraz wprowadza dane płatnika.
- Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje na wskazany adres e-mail potwierdzenie przyjęcia zamówienia zawierające m.in.: numer zamówienia, wykaz zamówionych Towarów, wartość zamówienia i dane Klienta.
- Po czym następuje weryfikacja zamówienia w zakresie dostępności materiałów oraz krawcowej do uszycia Towaru, o czym Kupujący informowany jest drogą e-mailową.
- Zamówienie realizowane jest w ciągu 10-12 tygodni od zaksięgowania wpłaty należności na rachunku bankowym Sprzedającego.
- Kupujący podczas składania zamówienia ma możliwość skorzystania z opcji ekspresowego szycia.
- Towary dostępne w Serwisie nie są uprzednio przygotowane, lecz szyte na specjalne zamówienie Użytkownika według jego specyfikacji i podanych przez niego wymiarów. Podstawą prawidłowego uszycia Towaru jest wprowadzenie właściwych wymiarów. W tym celu warto skorzystać z instrukcji mierzenia dostępnej w zakładce Serwisu „Zaprojektuj Suknię”.
- Każdemu Użytkownikowi zamawiającemu suknię lub płaszcz przysługują darmowe przymiarki w wymiarze 3 przymiarek w Poznaniu. Koszt każdej kolejnej przymiarki wynosi 100 złotych.
- Okres trwania przymiarek nie jest wliczany do terminu realizacji zamówienia.
§ 4. FORMY DOSTAWY I PŁATNOŚCI
- Serwis realizuje dostawy na terenie Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Czas realizacji dostarczenia przesyłki i koszty dostawy zależą od wybranego sposobu doręczenia, które wskazane są Klientowi podczas wyboru sposobu dostawy.
- Kupujący ma możliwość dokonania odbioru Towaru osobiście w atelier Sprzedawcy pod adresem: ul. Winogrady 60/A, 61-659 Poznań po wcześniejszym uzgodnieniu terminu odbioru.
- Płatność za Towar odbywa się z góry przy pomocy przelewu bankowego po potwierdzeniu zamówienia.
- Sprzedający posiada rachunek bankowy w Polsce. W przypadku zamówienia międzynarodowego Sprzedawca informuje, iż jeśli Klient nie posiada numeru IBAN, to przelew za zamówienie w zależności od polityki banku, w którym posiada rachunek bankowy, może wiązać się z dodatkowymi opłatami..
§ 5. CENA
- Zamieszczone w Serwisie ceny Towarów podawane są w złotych polskich i są cenami netto, nie zawierają podatku VAT, ponieważ Sprzedający nie jest podatnikiem VAT.
- Do ceny Towaru należy doliczyć koszt przesyłki.
- Podana cena w chwili składania zamówienia jest ceną ostateczną i wiążącą dla Użytkownika.
§ 6. REKLAMACJE WAD TOWARU
- Wszystkie oferowane i dostarczane Towary są wolne od wad fizycznych i prawnych. W przypadku wystąpienia wady Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tego tytułu.
- Każdy Towar może być reklamowany zgodnie przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny w zakresie dotyczącym rękojmi, jeżeli w ciągu dwóch lat od wydania Towaru Klientowi, zostanie stwierdzona wada.
- W sytuacji wystąpienia wady Towaru, Klient może złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań: wymiany Towaru na nowy, naprawy Towaru, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, o ile wada jest istotna. Wybór żądania zależy od preferencji Klienta.
- Reklamację należy zgłosić Sprzedawcy w dowolnej formie np. elektronicznej na adres e-mail: atelier@hs-suknie.pl lub wysłać listem na adres: ul. Sadowa 15a, 61-657 Poznań W reklamacji należy określić wadę oraz wskazać swoje żądanie w ramach rękojmi. Użytkownik może skorzystać z wzoru reklamacji, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Reklamowany Towar należy odesłać na adres: ul. Sadowa 15a, 61-657 Poznań Jeśli Klient żąda wymiany Towaru lub jego naprawy, Sprzedawca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez Klienta byłaby niemożliwa do zrealizowania dla Sprzedawcy albo w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów.
- Sprzedawca musi wymienić Towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego. Jeżeli żądanie reklamacyjne dotyczy naprawy Towaru, wymiany Towaru na nowy, obniżenia ceny Towaru, to na Sprzedawcy spoczywa obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że reklamacja jest zasadna.
- Koszty poniesione przez Klienta związane z odesłaniem reklamowanego Towaru, podlegają zwrotowi przez Sprzedawcę.
§ 7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Konsument, może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki.
- Operator informuje, iż w przypadku sukni i innych strojów realizowanych wg. specyfikacji Konsumenta, na jego indywidualne zamówienie, nie jest możliwe skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, z uwagi na treść przepisu art. 38 pkt 3) ustawy o prawach konsumenta, zgodnie z którym:
„Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.” - Składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy przesłać Sprzedającemu na adres: Sadowa 15a, 61-657 Poznań lub adres e-mail atelier@hs-suknie.pl.
- Zwracany Towar musi być kompletny, zwrócony w stanie niezmienionym chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru tytułem odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwraca Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do Konsumenta. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument. W przypadku, gdy Konsument dokonywał płatności gotówką, sugerowane jest aby w treści oświadczenia o odstąpieniu od umowy Konsument podał numer rachunku bankowego, na który zostaną zwrócone środki oraz wyraził zgodę na zwrot środków pieniężnych w taki sposób.
- Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, bez podania przyczyny w terminie 14 dni, nie przysługuje w przypadku, gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
§ 8. PRAWA AUTORSKIE
- Strona Serwisu, Kreator oraz wszystkie poszczególne strony internetowe, w tym zamieszczone w nich treści, stanowią przedmiot prawa autorskiego. Jakiekolwiek zwielokrotnianie, kopiowanie lub inne publiczne rozpowszechnianie ww. materiałów wymaga zgody Operatora.
- Użytkownik, który przy pomocy kreatora stworzył nowy wzór sukni lub innego stroju, stanowiący utwór w rozumieniu prawa autorskiego, oświadcza, że udziela Operatorowi licencji (nieodpłatnej, wyłącznej, nieograniczonej terytorialnie, na czas nieokreślony z prawem sublicencji), do korzystania z sukni lub innego stroju w zakresie obejmującym prawo do:
- publicznego udostępnienia w Serwisie;
- wprowadzenia do pamięci komputera;
- archiwizowania na serwerze;
- wykorzystywania w celu promocji lub reklamy;
- przekazania projektu sukni lub innego stroju krawcowej do uszycia.
- Użytkownik, który przy pomocy Kreatora stworzył nowy wzór sukni lub innego stroju, stanowiącej utwór w rozumieniu prawa autorskiego, oświadcza, że jest twórcą sukni lub innego stroju, a w razie wystąpienia przez osobę trzecią z jakimkolwiek roszczeniem w stosunku do stworzonej sukni lub innego stroju, zobowiązuje się on przyjąć na siebie pełną odpowiedzialność w tym zakresie.
§ 9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin w pierwotnym brzmieniu wchodzi w życie w momencie zamieszczenia jego na stronie internetowej Serwisu.
- Ostatnia aktualizacja regulaminu nastąpiła 27 maja 2020 r.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny, ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Integralną część Regulaminu stanowią: załącznik nr 1 Reklamacja Towaru oraz załącznik nr 2 Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
- Operator jest uprawniony do zamiany Regulaminu. Informacja o zmianie Regulaminu pojawi się na stronie głównej Serwisu i staje się skuteczna wobec Użytkowników w terminie 14 dni od momentu udostępnienia treści zmienionego Regulaminu w Serwisie. Wszelkie czynności realizowane w Serwisie przed wejściem w życie zmian są regulowane na zasadach dotychczas obowiązującego Regulaminu. Dalsze korzystanie z Serwisu oznacza akceptację wprowadzonych zmian w Regulaminie, zaś odmowa akceptacji nowego Regulaminu skutkuje rozwiązaniem umowy i zaprzestaniem korzystania z Serwisu.
- Jeżeli którekolwiek postanowienie Regulaminu zostanie uznane prawomocnym orzeczeniem sądu za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.
REGULAMIN WYPRZEDAŻY
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Organizatorem wyprzedaży jest HS – Dress Emilia Sarnowska, ul. Sadowa 15a, 61-657 Poznań, NIP: 739-354-71-81
- Adres e-mail: atelier@hs-suknie.pl
- Niniejszy regulamin określa ogólne zasady i warunki sprzedaży w ramach wyprzedaży prowadzonej za pośrednictwem strony internetowej www.hs-suknie.pl.
- Użyte w regulaminie określenia, których znaczenie zostało zdefiniowane poniżej, należy rozumieć w następujący sposób:
- Regulamin – niniejszy regulamin wypzedaży;
- Serwis – witryna internetowa pod adresem http://www.hs-suknie.pl;
- Sprzedający – HS – Dress Emilia Sarnowska, ul. Sadowa 15a, 61-657 Poznań, NIP: 739-354-71-81 adres e-mail: atelier@hs-suknie.pl
- Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca zakupów podczas Wyprzedaży;
- Wyprzedaż – prowadzona przez Organizatora sprzedaż Towaru;
- Towar – suknia ślubna, suknia wizytowa.
- Każdy Klient zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem i przestrzegania postanowień w nim zawartych.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają odpowiednie postanowienia regulaminu serwisu oraz polityki prywatności serwisu.
§ 2. ZASADY WYPRZEDAŻY
- Wyprzedaż jest organizowana i prowadzona za pośrednictwem Serwisu do odwołania lub wyczerpania Towaru. Kolejność składanych zamówień jest decydująca.
- Wyprzedażą objęte są Towary poekspozycyjne.
- Sprzedaż Towaru odbywa się z rabatem, aż do 60%.
- Sprzedający informuje, że Towar może posiadać drobne usterki lub nosić ślady użytkowania, Klient rozumie i akceptuje ten fakt.
- Uczestnictwo w Wyprzedaży jest dobrowolne i bezpłatne.
- Wraz z Wyprzedażą nie łączą się żadne inne promocje na Towar.
- Sprzedawca jest uprawniony do zawieszenia lub zakończenia Wyprzedaży w każdej chwili.
§ 3. DOPASOWANIE TOWARU
- Na życzenie Klienta Sprzedawca, za dodatkową opłatą, może dokonać dopasowania Towaru do rozmiarów wskazanych przez Klienta, jeśli Sprzedawca stwierdzi, że wykonanie dopasowania jest możliwe.
- Dopasowanie Towaru dotyczy jedynie drobnych korekt w Towarze.
- Sprzedawca wykona dopasowanie Towaru w terminie 14 dni.
- Towar po dopasowaniu zostanie przesłany na adres wskazany przez Klienta, na jego koszt przy pomocy firmy kurierskiej. Koszt przesyłki kurierskiej podany został na stronie.
§ 4. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- W celu złożenia zamówienia Klient zobowiązany jest dokonać wyboru Towaru, a następnie dodać Towar do koszyka. W kolejnym etapie składania zamówienia Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy oraz wprowadza swoje dane, jeśli nie posiada założonego konta w Serwisie.
- Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje na wskazany adres e-mail potwierdzenie przyjęcia zamówienia zawierające m.in.: numer zamówienia, wykaz zamówionych Towarów, wartość zamówienia i dane Klienta.
- Zamówienie realizowane jest w ciągu 2 tygodni od zaksięgowania wpłaty należności na rachunku bankowym Sprzedającego.
§ 5. FORMY DOSTAWY I PŁATNOŚCI
- Serwis realizuje dostawy na terenie Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Czas realizacji dostarczenia przesyłki i koszty dostawy zależą od wybranego sposobu doręczenia, które wskazane są Klientowi podczas wyboru sposobu dostawy.
- Kupujący ma możliwość dokonania odbioru Towaru osobiście u Sprzedawcy pod adresem: Winogrady 60/A, 61-659 Poznań, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu odbioru.
- Płatność za Towar odbywa się z góry przy pomocy przelewu bankowego po potwierdzeniu zamówienia.
- Serwis akceptuje płatności jedynie z kont w Unii Europejskiej.
- Sprzedający posiada rachunek bankowy w Polsce. W przypadku zamówienia międzynarodowego Sprzedawca informuje, iż jeśli Klient nie posiada numeru IBAN, to przelew za zamówienie w zależności od polityki banku, w którym posiada rachunek bankowy, może wiązać się z dodatkowymi opłatami.
§ 6. CENA
- Zamieszczone w Serwisie ceny Towarów podawane są w PLN i są cenami netto, nie zawierają podatku VAT, ponieważ Sprzedający nie jest podatnikiem VAT.
- Do ceny Towaru należy doliczyć koszt przesyłki.
- Podana cena w chwili składania zamówienia jest ceną ostateczną i wiążącą dla Klienta.
§ 7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Konsument ma ustawowe prawo do odstąpienia od umowy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki z Towarem, pod warunkiem, że przed zakupem nie zostaną na nim dokonane zmiany na życzenie klienta.
- Aby skorzystać z odstąpienia od umowy należy poinformować Sprzedającego o skorzystaniu z tego uprawnienia w formie pisemnej na adres: ul. Sadowa 15a, 61-657 Poznań lub na adres e-mail: atelier@hs-suknie.pl. Konsument odstępując od umowy może skorzystać z załączonego do Regulaminu wzoru odstąpienia od umowy.
- W celu zachowania terminu 14 dniowego, wystarczające jest, że konsument wyśle informację o skorzystaniu z tego prawa do Sprzedawcy przed upływem terminu na odstąpienie od umowy.
- Następnie należy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w terminie 14 dni od dnia skorzystania z odstąpienia od umowy należy odesłać Towar do Sprzedawcy na adres: ul. Sadowa 15a, 61-657 Poznań. Koszt odesłania Towaru spoczywa na Kliencie.
- Sprzedawca nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwraca wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z faktu, iż Konsument wybrał inny niż najtańszy sposób dostawy.
- Zwrot należności następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument.
- Wartość zwracanej należności przez Sprzedawcę, ulega zmniejszeniu, gdy zwrócony Towar ma zmniejszoną wartość będącą wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania.
§ 8. REKLAMACJE
- Klient ma możliwość złożenia do Organizatora reklamacji na adres: ul. Sadowa 15a, 61-657 Poznań
- Organizator rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
§ 9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Jeżeli którekolwiek postanowienie Regulaminu zostanie uznane prawomocnym orzeczeniem sądu za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.
- Organizator uprawniony jest do dokonania zmian w Regulaminie.
- Regulamin obowiązuje od dnia 20.01.2017 roku.
- Ostatnia aktualizacja regulaminu nastąpiła 27.05.2020 r.
REGULAMIN KODÓW RABATOWYCH
Kody rabatowe
- Użytkownik podczas zakupów może skorzystać z kodu rabatowego umożliwiającego uzyskanie zniżki procentowej naliczanej od wartości zamówienia (bez kosztów przesyłki).
- Udostępnienie kodu rabatowego następuje przez ulotkę.
- Kod rabatowy może być wykorzystany przy zakupie Towarów nieobjętych innymi promocjami w Serwisie.
- Kod rabatowy nie podlega wymianie na środki pieniężne w całości ani w części oraz nie może zostać zwrócony Sprzedawcy.
- Kod rabatowy jest aktywny od momentu przekazania go Użytkownikowi do momentu daty jego ważności, po czym wygasa. Ważność kodu rabatowego jest określona w chwili otrzymania jego przez Użytkownika.
- Kod rabatowy jest przeznaczony do jednokrotnego użytku.
- Użytkownik może skorzystać z kodu rabatowego podczas składania zamówienia, wpisując ciąg znaków w oznaczone pole w Serwisie. Po czym nastąpi przeliczenie wartości zamówienia.
- Upływ terminu ważności kodu rabatowego, uniemożliwia uzyskanie rabatu podczas zakupów w Serwisie.